pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Julklappar, pyssliga och praktisk

Publicerad 2009-12-27 12:15:02 i Pyssel,

Julen har varit riktigt härlig! På julafton var vi på morgonen iväg till Mårtens syster och firade lite, på eftermiddagen åkte vi till hans styvsyster i Svärtinge och hade en fortsatt riktigt trevlig julafton. Vi hade uppmanats ta med oss badkläder men jag trodde att det innebar jacuzzin i källaren inte ut i snön! Men till slut åkte faktiskt badkläderna på och visst var det kallt att gå på den lite isiga gången men att kliva ner i poolen med 39 grader var sååå skönt! Fast så hurtig som Mårten var att rulla sig i snön stod jag över!

På juldagen bilade vi ner till mor och far (inget vidare körväder, nederbördsområdet drog in liiite snabbare än jag räknat med). Självklart blev det mer god mat och julklappsöppning. Och eftersom jag är som jag är blev det lite pyssliga julklappar!

Orkidébok

Syster fick en anteckningsbok till alla sina orkidéer, jag var väldigt nöjd när jag hittade bilder på cattleya!

Orkidéer i 3D

Jag har skärt ut från totalt 4 bilder, vilket pilljobb! Och sedan skulle det fästas rätt ovanpå varann med 3D-kuddar.
Min syster är väldigt svag för plommon i madeira från Anthon Berg. Det var jag visst inte ensam om att minnas, för hon hade redan hunnit få en ask av mor och far! Fast får jag lov att säga att min ask var lite finare?

Quilling Anthon Berg

Tidigare i år hade mamma fått ett scrapbookingalbum av mig. I julklapp fick hon lite påfyllnad till det!

LO med mask

Detta är en av de tre mor fick av mig. Har här testat den mask jag köpte på Mässan i Göteborg i höstas. Tror jag måste köpa mer mist i andra färger!
Av älskling fick jag den här i julklapp:

Scrapväska

Han var riktigt nöjd med sig själv att han lyckats dölja den här för mig! Tror jag ska börja fylla den med saker idag! Och sedan blir lådorna så tomma att jag måste köpa nya saker till dem. Jobbigt.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-12-27 22:50:10

Va fin orkidéboken blev! Det lila pappret blev pricken över i:et (eller hur man nu skriver det... :-P).

Postat av: Linda

Publicerad 2010-01-01 19:13:33

Inte bra att du är hängig. Säg till om du inte orkar pyssla i morgon, då tar vi det en annan dag när du mår bättre!

Krya på dig!

Postat av: Carina

Publicerad 2012-03-05 20:12:30

hej,

såg att du har praktiskt scrapväska på hjul. undrar vart den inhandlad någonstans? alltså i vilken butik.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela