pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Nordiska stämpel och scrapmässan

Publicerad 2009-10-18 10:14:53 i Shoppat,

Sent igår kväll kom jag och Linda hem från Göteborg och Nordiska stämpel och scrapmässan. I fredags tog vi pendeln ner till Linköping och hoppade där på Bus 4 you. Det var hur skönt som helst att sitta i den bussen! Resan ner kändes så mycket lättare (och då hade jag ändå varit igång sedan 4.30) än resan hem då vi åkte tåg.

Efter att ha vilat ut på hotell och sättit i oss en ordentlig hotellfrukost tog vi oss ut till Eriksbergshallen. Klockan 12 öppnades portarna och vi var en hel del shoppingsugna människor! Det manliga könet var väldigt underrepresenterat, undrar hur det kan komma sig?

Linda och jag var smarta. Vi gick längst ner på en gång och sedan började vi gå runt och titta och fundera på vad vi ville köpa. Fötterna klagade mot dagens slut och jag tror vi gått och sett ut likt ugglor när vi sträckte på halsen och vred på huvudet för att kunna se allt. Totalt fanns det 22 utställare, tror det blev knappt hälften vi handlade av. På tåget hem summerade vi vad vi handlat för. Det blev mindre än vad jag trodde notan skulle landa på, jag hamnade faktiskt på nästan exakt samma summa som när jag var på mässan i Uppsala!

Shopping på mässa

Alltså, det här är ju inte mycket! Jag kunde ha köpte så mycket mer... Det kändes som lite med alla påsar men jag är väldigt nöjd med det jag hittat. Bra pris på papper och korten ska vi inte tala om! Det är 35 stycken så nu har jag lite till julkortstillverkningen!

Mässgrejer

De här stämplarna såg jag på nätet för bara någon vecka sedan och började genast att dregla... Vill ha! Så när jag hittade dem på mässan var det självklart att jag köpte dem! Och blending verktyget såg vi demo på, både Linda och jag blev helt sålda! Jag kan knappt vänta tills jag får testa de här stämplarna med det verktyget.

Mer mässgrejer

De här stämplarna hade premiär på mässan! Sååå söta! Var bara tvungen att köpa och fick beslutsångest vilken/vilka jag skulle ha. Som tur var köpte Linda en annan variant som jag kan låna av någon dag! Såg färglagda bilder på motiven, väldigt färgstarka och de gjorde sig väldigt bra på det! Några av mina promakers (köpte till mycket bra mässpris) kommer passa bra. Måste bara montera stämplarna på EZ mount ark först. Jobbigt... Vill börja stämpla NU!

Mask och mist

Detta är något annat nytt för mig som ska bli kul att testa! Jag chockade mig själv genom att inte köpa en grön sprayfärg, det blev brons istället och i flaskan ser den jätteläcker ut! Ska bli kul att prova på maskerna med den här sprayen. Så mycket att pyssla med och så lite tid...

Kommentarer

Postat av: Lillstrumpan

Publicerad 2009-10-18 21:38:26

Hum... Måste erkänna att du troligen lägger nästan lika mkt som jag gör på mina orkidéer på ett år... O:-) Då kan vi vänta oss lite nya uppdateringar här snart???? =p

Postat av: Alexandra

Publicerad 2009-10-19 05:05:39

Hihi, givetvis! Produktionen är i full gång :D

Postat av: Tettiz

Publicerad 2009-10-19 12:34:14

Åh, ser mums ut det där!! Visst är man sjukt nöjd med sig själv när man kommer hem med en massa rolig pysselshopping?! :D



/ Tettiz

Postat av: Elina

Publicerad 2009-10-28 01:04:27

Det är alltid lika roligt att se vad andra har handlat!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela