pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En frisk fläkt

Publicerad 2011-09-11 19:14:56 i Pyssel,

Jag har äntligen tagit tag i mitt ormbunkeskåp! Det är egentligen lite pinsamt att det projektet har stått stilla sedan i juli... Jag fick ett litet bakslag då jag fyllde vattendelen. Skåpet läckte. De första ägarna hade gjort en riktigt dum lagning då bottenskivan sprack. Jag har nu silikonat om alla kanter (det var inte lätt att komma åt, speciellt då delen till vattenfallet satt extremt dumt till). Hoppas att det är ordentligt tätat så jag kan fylla på vatten och får behålla det i skåpet!

Jag har även fixat till den lilla fläkten som syrran skickade med.

Det är en smart anordning som hålls uppe i taket av ett par starka magneter.
En av ormbunkarna har tyvärr dukat under men de andra två trivs och de har fått sällskap av en ny ormbunke. Jag måste klura ut en bra lösning att få upp ormbunkarna på höjden. Planen är att få till skåpet med ungefär lika många plantor som syrran hade i sitt.

Orkidéer är förstås oftast lite mindre än ormbunkar. Någon katt ska jag däremot inte ha i mitt skåp! Både Nami och Zoofii tycker nämligen att ormbunkar är ganska smaskens...

Kommentarer

Postat av: Emmy Johansson

Publicerad 2011-09-11 19:24:23

Postat av: Emmy Johansson

Publicerad 2011-09-11 19:25:26

oj! råkade skicka utan att sicka nå! X)

Men fin blogg! :)

Postat av: CJ

Publicerad 2011-09-26 10:53:17

Haha, sötchock på din katt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela