pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Ficktjuvsskyddad väska

Publicerad 2011-05-08 09:35:49 i Sömnad,

Förra året sydde jag en tygväska till mig själv och den har verkligen varit en favorit! Det finns bara en liten nackdel och det är den stora öppningen. Med hjälp av en (självklart grön) lång dragkedja är det problemet numera löst!

Jag fick plocka fram mormors gamla Huskvarna som jag fortfarande har stående här hemma. Huskvarna är verkligen väldigt bra. Maskinen är betydligt kraftigare än Bernette 46, och det har aldrig varit några problem att sy över knappnålar. Tyvärr är jag inte så haj på att ställa in rattarna på Huskvarnamaskinen, det är därför jag har velat köpa en ny och nu sitter jag och tittar på vad jag ska byta ut min Bernette mot.

Tidigare hade det varit sååå lätt för en ficktjuv att bara stoppa ner handen i min väska och fiska upp plånbok, mobil eller nycklar.

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2011-05-12 22:28:45

vilket underbart tyg på väskan! och smart med blixtlås

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela