pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

I dessa semestertider

Publicerad 2011-07-09 20:47:12 i Ätbart,

Just nu försöker jag få det att sjunka in att jag har semester. Jag satt och funderade lite på de planer jag hade på min semester 2010. Hmm. Jag tror inte jag gjorde så mycket av de planerna. Kanske ska jag ha lite mer realistiska planer för semestern i år?
  • Varva ner och koppla bort jobbet
  • Ta tillvara på naturens resuser (hallon, blåbär, svamp etc)
  • Testa min nya symaskin
  • Åka och hälsa på min syster som bor strax utanför Uppsala men även en tur till föräldrarna i Småland
  • Virka och sticka saker till hantverksmarknaden i Söderköping som jag ska stå på den 26 juli
  • Scrappa
  • Rensa ut en del av grejerna som inte används hemma
Jo, men det borde vara lite mer realistiskt, eller vad tycker ni? Jag är redan på god väg på den första punkten och eftersom sambon kom hem tidigare i veckan kunde jag lifta med en kompis upp till Uppsala igår (sambon är kattvakt hemma i Norrköping medan jag gullar med kattungar i Vänge). Jag och min syster har idag haft en trevlig dag inne i Uppsala. Eftersom jag är den jag är har shopping självklart till viss del handlat om pysselsaker (med vars hjälp jag genomför punkt nr 3).

Jag har redan kommit en bit in på punkt nr 2! Denna flaska med nysilad saft fick min syster och hennes sambo av mig när jag kom upp. Det medföljde även en burk med hemlagad jordgubbssylt och en burk med körsbärssylt.

Kommentarer

Postat av: Pyssellina

Publicerad 2011-07-10 01:20:00

Tack för din kommentar i min blogg. Låter som en härlig semester för din del. Det där med att ta tillvara på naturens bär och annat skulle jag med vilja hinna med mer. Har inte kommit längre än att plocka jordgubbar på sån där självplockning. :)

Postat av: Anna

Publicerad 2011-07-11 10:56:16

Aj då, ja jag ska ha i november och har inte blivit så stor än så det gör någon skillnad.. Men jag hoppas att allt går bra för henner.. Har du semester?

Postat av: anna

Publicerad 2011-07-11 20:17:50

Så mysigt :}

Postat av: Jen

Publicerad 2011-07-11 21:23:12

Precis som en semester ska vara: Lugn och harmonisk. :)

Din saftflaska är dock betydligt snyggare än mina.. -host-

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela