pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Semester!

Publicerad 2010-07-30 18:07:33 i Pyssel,

Den här veckan har känts hur seg och långsam som helst men till slut kom äntligen fredagen och 16.30 stängde jag av datorn, sa "ses om en månad" till mina två kollegor som var kvar och skyndade ut mot cykeln. Det fanns ingen tid att förlora, här var det mycket som skulle hinnas med men först och främst måste en sak sjunka in:

Nu har jag semester!!!

Det kommer nog ta ett tag innan det sjunker in att det inte blir någon väckarklocka som ringer kl 4 på morgonen, inga jobbhelger, inget behov av att gå och lägga sig tidigt för dagen efter är en arbetsdag utan nu är det bara att släppa allt som har med jobbet att göra (i den utsträckning det går när jobbet alltid finns rakt utanför fönstret) och koppla av.

Jag har funderat lite på vad jag vill göra under min semester. Vi ska iväg på ett bröllop i augusti men annars är det inte så mycket inbokat. Så det blir väl bara lite i stil med:
  • plocka bär och leta svamp
  • baka bröd och diverse gosaker
  • scrappa
  • sy lite på symaskinen, kanske t o m lämna in den på reperation så sicksacksömmen funkar, kanske köpa ny
  • sticka, från småplagg till storplagg
  • virka lite, amigurumi är ju kul!
  • göra lite kort att ha på lager
  • altra lite granna
  • fixa bokhylla till kokböcker samt en till garderoben
  • rensa igenom hela garderoben
  • ta tag i textiltryck, har ju två byxor liggande på projekthyllan
  • tapetsera lite
  • få upp det där skåpet som stått på köksgolvet i en månad (eller tre)
  • beställa lite från CreArome och göra mer schampoo, och kanske lite andra grejer
Nja, jag kanske är sysselsatt ett litet tag! Få se, hade lite planer på träning 3-5 gånger i veckan också. Och självklart ska jag även slappa en del! Undrar när jag ska hinna med det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela