pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Hur svårt ska det vara?

Publicerad 2011-01-23 18:15:30 i Pyssel,

För ett tag sedan flyttade jag över alla tyger jag hade liggande i diverse påsar till två stycken plastlådor. Det blev betydligt mycket bättre men tyvärr så handlar jag på mig mer än vad jag gör åt och det började se lite kaosartat ut igen... I fredags var jag på IKEA och passade på att köpa på mig lådor i olika storlekar och även burkar för att försöka organisera upp en del här hemma.

Zoofii hjälpte gärna till! På sitt sätt... Egentligen borde jag inte men jag kunde inte låta bli att köpa det jultyg som ligger bakom lillan. Det är Panduros jultyg! Jag gick och tittade på det många gånger i slutet av förra året men då tiden inte riktigt fanns för att hinna sy något lagom till jul så lät jag bli. Däremot kan jag aldrig låta bli ett bra köp och då de i förra veckan sålde det här underbara tyget för bara 10 kr/m så var jag vara tvungen att slå till!!! Jul blir det ju varje år...


Att gå igenom sina saker blir ibland en trevlig överraskning (och även tydlig indikering att jag har mycket grejer hemma som jag gott kan pyssla med innan jag köper något nytt). Dessa hittade jag i en påse i tygröran:

Detta är ett projekt som jag ska ta tag i under senvintern eller våren!

 

Ett annat projekt börjar också ta sin början och jag tog en mindre kartong jag köpte på IKEA och börjar samla tyg i den. Det kommer ta ett litet tag, är jag dock rädd för. Jag har planer på att sy en kappa i stil med den jag provade i Göteborg i höstas. I Linköping hittade jag två tyger som blev startskottet och sedan kom jag idag på att jag även har ett annat möbeltyg här hemma.

Jag har klippt till två små tygbitar av de jag köpte häromdan. Jag tänkte göra ett litet hål i dem och trä dem på en ring. På det sättet kan jag smidigt prova och se om andra tygbitar jag hittar matchar med de jag har här hemma!

Att få ordning och reda på allt jag har här hemma är ett ganska stort projekt och det är svårt att veta var jag ska börja, en del saker kan ta någon eller några timmar i anspråk att plocka ut och organisera upp. Jag kan i alla fall nöja mig med att en liten del av vardagsrummet nu ser mindre stökigt ut:

 

Kommentarer

Postat av: Thoragnethe

Publicerad 2011-10-18 15:26:00

Your site and you will reach the big successes, thank, it was interesting.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela