pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Stämpel och scrapmässa i Göteborg

Publicerad 2010-10-31 12:42:40 i Shoppat,

Den 30-31 oktober är det stämpel och scrapmässa i Göteborg. Förra året åkte jag och Linda dit och shoppade loss, i år fick vi även med oss Emilia! Vi klev på Bus4you i fredags förmiddag och kom fram runt halv tre på eftermiddagen. Efter att ha checkat in på hotellet blev det en sen lunch på stan följt av shopping. Jag vet inte om det får kallas för uppvärmning inför lördagen. Det kan hända att jag handlade mer på stan än på mässan, men kläder behövs, eller hur?! Tyckte dock Linda och Emilia var lite taskiga som inte lät mig köpa den här jackan:

Hmm. Märklig min jag gör... Ska ge mig ut och leta möbeltyger och sy en själv. Råkade tyvärr inte gå runt med dryga 4000 kr på kontot. Fick tyvärr lite andra "kan göra själv" idéer under vår tur på stan, undrar när jag ska ha tid att göra allt?

På lördagen köpte vi med oss lite mat och tog sedan bussen ut till mässhallen, återigen laddade för shopping! Tack o lov kunde vi dumpa lite väskor och påsar i ett låst bagagerum på hotellet, annars hade det blivit mycket att släpa på!

Jag måste tyvärr erkänna att jag blev besviken!!! Det kändes som färre utställare i år jämfört med förra året och om det är en stämpel och scrapmässa, hur kommer det sig att det fanns TRE utställare som bara hade pärlor?! Det fanns även en fotograf där, inte riktigt vad jag var intresserad av (och de flesta andra var också mer intresserade av de som sålde pysselgrejer).

Då jag är lite inne på gnällbiten så måste jag även beklaga mig över utrymmet!!! Det var riktigt trångt i allas bås och gångarna var på tok för smala mellan dem! Lägg märket till balkarna till vänster. Där de börjar slutade alla bås. Det finns gott om utrymme fram till ytterväggen. Jag tror även att utställarna stod lite längre fram förra året. Så ett sista gnäll: väldigt långa köer till alla kassor och de trånga utrymmena gjorde att man blev väldigt trött på all trängsel. Jag tyckte så synd om tjejen i rullstol och kvinnan med rullator!!!

Nåväl, över till shoppingrapporten!

Det blev en hel del papper! Cardstocken kostade 40 kr för 10 stycken, så det var lika bra att plocka på sig en massa av! Den främre raden var lite "köpa grisen i säcken". 10 stycken mönstrade papper var nerstoppade i en igentejpad plastpåse. De kostade 35 kr/påsen och det blev lite av en överraskning vad som låg i. Så jag tog två påsar! Ett papper blev jag faktiskt missnöjd med, annars har jag redan en del idéer igång!

Jag älskar masker!!! Fastnade snabbt för de med lite Halloweentema. Jag hittade även lite Tim Holtz metallgrejer. De översta till höger funderar jag på att sätta på mina lådor med garn. Egentligen vill jag ha med handtag så jag kan dra ut dem, och sådana beslag har jag några av här hemma så jag får väl se vad jag till slut beslutar mig för!

Ner till höger är det små ben, perfekta att sätta på exempelvis en chokladask! Har sett en del pysslare som gjort riktigt snygga lådor med sådana här och har verkligen längtat efter att få lägga vantarna på ett par.
De vita arken är schabloner. Jag tror bestämt jag har börjat få dille på sådana! Jag var först väldigt inne på textiltryck men insåg att dessa, och de andra jag har här hemma, passar ju faktiskt utmärkt till att färga in mönster på cardstock!

Det blev förvånandsvärt få stämplar i år! Men annars lite gott och blandat! Akrylfärgen har jag redan hunnit testa och undrar varför jag inte köpt sådant tidigare.

Titta vad för kul jag hittade! Jag har haft mina funderingar på att scrappa en egen tavla, nu har jag två stommar att börja gå lös på.

Jag vet att jag gnällde lite att det var så många pärlförsäljare men en hade jag sett fram mot att besöka och det var Pagoni. De har visst sysslat med lite scrapbookingförsäljning men ska nu sluta med det så det fanns lite utförsäljning av sådant. Ormen tänkte jag fixa ett enkelt halsband av men resten är i scrap/kort/altringsyfte.

Kommentarer

Postat av: petraso

Publicerad 2010-10-31 16:02:25

Kul och se! Ja det var onödigt trångt i mitten....

Postat av: Petra/Trollet

Publicerad 2010-11-01 11:24:40

Synd att det var trångt och mycke´folk - men vad KUL att få shoppa scrapgrejer!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela