pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Bra saker från second hand

Publicerad 2011-08-03 17:14:57 i Shoppat,

Idag öppnade Bra och Begagnat efter sitt semesteruppehåll. Jag hade rensat lite bland kläderna här hemma och tog en cykeltur till andra sidan stan i den härliga augustisolen. Självklart var jag ju tvungen att se om de hade något intressant då jag ändå var där!

Jag är numera ägare till en egen garnvinda! Den var väldigt fin och såg ut att bara använts sparsamt. Priset hamnade på 60 kr och det är ett väldigt bra pris!

Jag hittade även något jag letat efter länge, nämligen gaffelpärmar! Tidningarna som satt i tömde jag på plats, det var ju bara pärmarna jag ville ha... Jag har tidigare hittat tre gaffelpärmar på second hand, den första fick ett lila utseende och den andra gröna nyanser. Fördelen med de nya pärmarna är att de är lite större, nu kan jag få plats med de större tidningarna!

Om jag hade haft det här tidigare kanske jag inte hade slarvat bort ett nummer av Maskor med Stil. Jag köpte tre kartonger med garn på Strömma till ett av mönstrena i den tidningen men nu är tidningen som bortblåst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela