pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En snyggare pärm

Publicerad 2011-03-23 10:31:40 i Altrat,

För ett tag sedan hittade jag tre tidskriftssamlare med metallskenor på loppis. Tyvärr är många av mina pysseltidningar för stora för att passa i dem men en viss sort tidning är i perfekt storlek! Den första jag altrade gick i lila toner men då jag är väldigt svag för grönt fick det bli den färgen på pärm nr 2.

Jag embossade enbart hörnen på framsidan och använde mig av ett ljusgult embosspulver.

 

Precis som den förra pärmen fick även den här en titel på ryggen!

 

Jag hade tänkt försöka göra dem så lika som möjligt men då jag stämplat texten och embossat insåg jag att jag förra gången haft luft mellan bokstäverna. Istället fick jag ett litet tomrum bort till ramen som fylldes ut av en liten stämpel.

 

Jag funderar på att låta den sista pärmen gå i antingen blått eller gult. Jag har dock ett tag att fundera då tidningarna bara kommer ut ett fåtal gånger om året.

Kommentarer

Postat av: Lillstruman

Publicerad 2011-03-23 12:28:24

ORANGE! =) Så går den igen i solrosorna på den nya pärmen. =p Orange blir mycket fint med mörklila detaljer... O:-)

Postat av: Diary of Always

Publicerad 2011-04-14 05:24:52

JÄTTEHÄRLIG pysselblogg! Jag känner bara hur det kliar i fingrarna av inspiration!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela