pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En ny teburk

Publicerad 2010-10-25 11:35:55 i Altrat,

Nu har jag altrat klart en teburk. Den är väldigt lik en annan teburk som jag gjorde för några månader sedan. Tyvärr blev jag lite mer nöjd med infärgningen av pappret på den burken än den här...

Pappret var ursprungligen vitt. Jag har färgat in det med hjälp av distress ink - en himla kul teknik! Klockan är en mask från Tim Holtz och motivet har jag fått att växa fram genom att använda en blending tool och mer av distress ink. Texten är stämplad med bokstavsstämplar som jag "vann" på en auktion för ett tag sedan. Jag är sååå nöjd med de stämplarna!!!

Fjärilarna kommer från Kort & Godt och jag köpte dem i en scrapbookingaffär i Uppsala. Det är hur många som helst i påsen och tur är det för jag älskar verkligen dessa fjärilar!

Skarven är egentligen det enda jag är missnöjd med. Jag hoppas att stämpeln tar bort lite av uppmärksamheten från den.

Här syns det ganska tydligt hur det blir när bara en del av ett papper färgas in med distress ink! Den här resten passade perfekt att stämpla en swirl på och sedan embossa. Jag använde mig av en kopparfärgad stämpeldyna och hologramembosspulver. Jag tyckte nästan det var snyggare innan jag embossade...

Så där! Nu var det hela burken runt! Dessa blommor är så tacksamma att använda på altrade saker! Tur att jag har ett helt gäng till. Den lilla knappen med "Smile" på har min syster köpt till mig, visst är den söt?! Jag måste försöka få tag i mer i stil med den. Jag använde även upp de sista ljusgula pärlorna jag hade här hemma.

Jo, en sak var kvar att visa: locket!

Här fick jag till lite mer variation på färgen. Jag tror jag lämnar det så här. Att sätta 3D-dekorationer på ett lock kan jag tycka är lite klumpigt. Botten behöver jag dock göra något åt. Där finns det nämligen text från det som burken en gång i tiden innehåll (chokladpinnar).

Kommentarer

Postat av: Nathalie

Publicerad 2010-10-25 13:51:52

Svar: Kattgräs har jag provat att odla! De åt upp nästan allt på en gång hihi.



Stardust den filmen måste jag kolla in!!!:)



Du gör altid så fina saker! Teburken ovan är superduperfin!! Jag skulle inte tveka en sekund om jag såg den.. Skulle köpa den direkt!:)



Hoppas du får en fortsatt trevlig måndag!

Postat av: Linda

Publicerad 2010-10-25 20:20:06

Jätte fin burk. Skarven ser ut som det var meningen:). Jag vill också ha den lilla söta knappen:).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela