pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Altrad burk "i repris"

Publicerad 2010-11-12 09:51:43 i Altrat,

Jag har altrat ännu en burk men gjorde den ganska lik den kakburk som jag altrade för ett tag sedan.

På lockat finns det en upphöjd text som jag ville dölja och en av de större stämplar jag har på klockor passade perfekt! Sedan går det igen lite på den övriga dekorationen då det finns en mindre klocka där.

Den mindre klockan gick jag över med lite distress ink och blending tool i efterhand. Wellpappen är jag riktigt nöjd att jag hittade på stan för någon vecka sedan. Det var en hel rulle så den räcker ett tag och det fanns även många olika färger att välja på. Jag tror jag måste börja leka mer med wellpapp!

Jag var först inne på att (som vanligt) använda ett par ljusgula rosor som jag har ett helt gäng av men dessa liljor passade faktiskt bättre. Jag fäste dem med limpistolen (underbart verktyg!)

Carpe Diem är stämplat på ett lite tunnare papper än det som jag stämplade noterna på. Därefter eldade jag lite på kanterna och fäste det på en annan bit svedd papper.

Kommentarer

Postat av: NHL

Publicerad 2010-11-12 11:44:47

Verkligen vacker! Så fint sammanhållen färgskala! (Något som jag själv måste se till att öva på!)

Postat av: Annelie

Publicerad 2010-11-12 19:03:15

Jätte fin, håller med om att lim pistolen är helt underbar.

Tror den är mycket underskattad : )

Postat av: Linda

Publicerad 2010-11-12 21:19:43

Så mycket fint det fanns här! :) Ditt jobb låter perfekt, undrar om man kan få jobb som listskrivare någonstans. :)

Postat av: Nathalie

Publicerad 2010-11-12 22:44:59

Det måste sägas igen: Du är verkligen jätteduktig!

Burken blev toppenfin, det går nog inte att göra en burk finare:)

Postat av: Lee/Leelo

Publicerad 2010-11-25 22:56:09

Underbart altrad burk!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela