pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En snyggare kakburk

Publicerad 2010-09-19 16:50:02 i Altrat,

Jag tycker väldigt mycket om Friggs riskakor men tyvärr är de som godast när förpackningen är nyöppnad. Lösningen blir att lägga ner dem i en burk och för ett tag sedan hittade jag en i lämplig storlek. Tyvärr var den tråkigt grå så jag fixade till den!

Jag började med att måla locket vitt och även kanten längst ner målades. För att få det snyggt hade jag först tejpat ovanför så det inte gjorde något om jag halkade lite med penseln. På KontorAB hittade jag ett pärlemofärgat, halvt genomskinligt papper samt en stämpel med noter.

Wellpapp verkar inte vara det lättaste att hitta men så snubblade jag över en bit här hemma och färgen passade in perfekt! Pappret jag stämplat Carpe Diem på är samma som notpappret och både det och pappret bakom fick stifta bekantskap med elden.

Klockstämplarna köpte jag i en säljtråd på Svensk Scrapbookingforum för ett tag sedan, kul att börja använda dem! Jag färgade pappret med distress ink och en blendingtool. Den lilla klockan duschade jag även med Mist men det syns tyvärr bäst i verkligheten.

Jag har locket kvar att dekorera men har inte bestämt hur/med vad. Jag tror att jag ska testa burken ett tag och se hur stor risken är att vi kommer åt potentiella dekorationer. Vem vet, jag kanske hittar den perfekta saken på Scrap och Stämpelmässan i oktober?!

Kommentarer

Postat av: Annelie

Publicerad 2010-09-19 17:05:24

Kanon fin!!!

Postat av: Fia

Publicerad 2010-09-19 17:12:30

Jisses så underbar!!

Liftvarning på denna!!



Kram, Fia

Postat av: Chruss

Publicerad 2010-09-19 18:17:05

Oj vilken läcker burk!!!!

Postat av: Linda

Publicerad 2010-09-19 19:12:48

Vilken vacker burk!

Postat av: Linda

Publicerad 2010-09-20 00:05:05

Vad fin den blev. Snart blir jag lika duktig som dig:).



Jag glömde tacka för tipset om auktionen:).

Postat av: Nathalie

Publicerad 2010-09-25 17:57:10

Åhh vilken fin burk!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela