pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Julkort 2010

Publicerad 2010-12-28 21:21:58 i Korttillverkning,

Vid det här laget har alla julkorten definitivt kommit fram! I år gjorde jag det lite lätt för mig och hade en snarlik stil på julkorten. Ett har ni redan sett:

Det blev även ett annat ganska likt det:

På mässan i Göteborg köpte jag ett ark fullt med lite julinspirerande bilder. De användes till majoriteten av julkorten.

Tyvärr gick bilderna inte jämt ihop så till det sista kortet kopierade jag stilen på en av påsarna i adventskalendern jag gjorde.

 

Jag gjorde först en distressruta (rivet papper bildar en ram och sedan "masseras" distress ink-färg in i pappret med en blending tool). Här kunde jag ha varit smart och först embossat texten och därefter gjort distressrutan. Pappret är lite gropigt och embosspulvret fastnade gärna. Distress ink underlättar inte direkt då pappret blev "lite fuktigt" och embosspulvret fick ännu lättare att fastna där jag inte ville det skulle sitta kvar.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-12-29 16:53:48

Så många fina julsaker du har gjort! Mycket kreativt! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela