pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Stickad omlottröja till systersonen

Publicerad 2012-09-17 08:52:18 i Stickning,

Igår tog jag och sambon en liten tur norrut och hälsade på min syster med familj. Det var himla kul att se hur min systerson lös upp i världens goaste leende när han fick syn på oss!
 
Jag hade med mig en liten försenad 1-årspresent till honom.
Omlottröjan är stickad i Fabel med en virkad kant av Alpaca. Mönstret från Garnstudio.
Tröjan fick även en liten namntag! Nästa gång ska jag bara sy fast namnbandet längs kortsidorna, så det går att hänga tröjan i tagen om man så vill.
Lille busungen vill ju dock inte vara still på bild! Och sedan tyckte han att den blev lite för varm att ha inomhus, men fint satt den på! Hans moster är mycket nöjd!
Annars tyckte syrrans katt Pillo att han kunde få den till huvudkudde...
 
 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2012-09-18 18:22:34

Tröjan blev jättefin! Och vilken underbar bild på er två, det gör inget att den inte är skarp! :-)

Svar: Kanske kanske har vi blivit för bortskämda med dagens kameror då vi tar om bilderna tills de blir perfekta. En liten ettåring går ju dock inte med på att posera hur länge som helst och till viss del ser jag lite charm i lite suddiga bilder :)
Alexandra

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-09-18 20:18:27

Riktigt snygg!! :)

Postat av: lopplisa

Publicerad 2012-09-28 17:36:31

Oj, vad fin!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela