pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Svamplycka

Publicerad 2012-10-12 14:46:54 i Ätbart,

Häromdan var det sådant fint väder och jag kände att jag behövde komma ut lite och rensa tankarna. Så jag tog vår lilla pärla (vi är numera med bil!) och gav mig ut i skogen. Och visst hade trattisarna kommit, även om de först verkade lite blyga. När jag väl fått ett tränat öga såg jag dem typ överallt. Korgen blev efter ett tag ganska tung och det kändes dags att börja röra sig mot bilen. Efter jag tagit hand om de här:
Sedan när man kommer hem väntar det roliga:rensning.
Även om jag var duktig i skogen och försökte plocka bort det mesta av skräpet så tog det sin lilla tid! Tack och lov för infravärme... Nu ligger ett stort gäng på torkning i pysselrummet där vi har golvvärme. Middagen igår var en av de godaste:
Risotto på ris, svamp, lök och falukorv. Allt blandades med lite vispgrädde och kryddor och serverades med lite ruccola. Mums!

Kommentarer

Postat av: Livets Guldkorn

Publicerad 2012-10-13 08:12:27

De där svampbilderna skulle kunna vara mina..hi...hi....kanske gör jag ett inlägg med liknande nästa vecka, vi var ute igår och skogen är ju fylld med läckerheterna!!
Härliga kort såg jag att du gör i förra inlägget...jättefina :)
Ha en finfin helg vännen
Varma Guldkornskramar♥
/Ann-Louise

Postat av: Rebecca

Publicerad 2012-10-15 09:47:32

Finns det fortfarande svamp kvar i skogen?
Jag kanske skulle ringa till min svampguide igen. Fast jag har två burkar torkade trattisar, så det lär väl räcka hela vintern...

Svar: Låter som för lite. Bäst att plocka mer ;)
Alexandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela