pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Jultidningarna är här

Publicerad 2012-10-19 18:26:00 i Shoppat,

Nu har julpyntet börjat dyka upp i en del affärer och även jultidningarna är här. Tycker du det är för tidigt?
Själv tyckte jag det var ganska mysigt att krypa ner i soffan och kurera min förkylning med lite trevliga tidningar! Jag tyckte alla innehöll roliga idéer och ett virkmönster i Allers julmagasin måste jag testa snarast! Dekorerationerna med kottar i Isabellas var inte heller fy skam. Kanske kommer alla kottar jag sparat från tallen i vår trädgård till användning?
 
Adventsfloristik är en tysk tidning som jag köpt tidigare. Den hittar man på Pressbyrån, med en gnutta tur. Tyvärr återanvänder de en del material så efter ett tag känns den tidningen lite överflödig. Så kan fallet ibland även bli med andra pysseltidningar. Till stor besvikelse för ett pysselfreak som hela tiden är på jakt efter ny inspiration.

Kommentarer

Postat av: Rebecca

Publicerad 2012-10-19 21:44:53

Jag tycker det är lite tidigt för jul än, men jag är ju smått allergisk också eftersom man som kantor börjar planera jul strax efter midsommar eller så ;)

Den tyska tidningen... är den översatt eller behöver man ett lexicon?

Svar: Den är på tyska så där får man damma av sin skol-tyska! Som tur är har jag en kompis som arbetar som tysklärare så krisar det kan jag alltid be henne om hjälp ;)
Alexandra

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-10-20 10:38:23

Jag älskar att det nu mer finns utländska tidningar att få tag på! Såg att de hade "scrap 365" på ICA maxi i går! Blev helt överlycklig!
Gillar du scrapbooking är det en tidning att rekommendera!
Tack för tipset om den tyska tidningen! Ska definitivt spanas in!

Svar: Det är en tidning som jag inte har testat! Får se om jag trillar dit någon gång.De tyska tidningarna rekommenderar jag varmt! Tyskarna kan att göra pysseltidningar, har tidningar om blomsterbinderi, lappteknik, sömnad och blandat pyssel.
Alexandra

Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Publicerad 2012-10-20 12:44:32

Jag tycker att det är lagom.
Just när det gäller pyssel så krävs ju lite framförhållning med att skaffa material och att göra det så att det är klart TILL jul...
Samma sak med butiker. Det är helt okej att IKEA plockar fram julen tidigt, eftersom det inte är ett ställe man springer på varje vecka. Men det är inte lika okej att "affären runt hörnet" tar fram julen tidigt.

Svar: Nej, en del kan gott vänta till i alla fall november!
Alexandra

Postat av: Rebecca

Publicerad 2012-10-21 08:05:23

Ja det är ju klart att tyskarna ska göra de bästa pysseltidningarna. Jag läste spanska och det enda jag kan säga på tyska är att jag är mot kärnkraft :)
Det känns inte som att det räcker så långt i pysselvärlden...

Svar: Hmm. Nej, det blir nog lite problem :) Men ibland funkar tidningarna utmärkt bara som inspiration! Och i nödfall kan man ju alltid använda google-translate ;) Jag har faktiskt några böcker på kinesiska eller japanska och fixar faktiskt att göra pysslet! Tack och lov för att de gör tydliga instruktionsbilder!!!
Alexandra

Postat av: Veronica

Publicerad 2012-10-22 21:05:24

Åh va sugen jag blev att skaffa några såna tidningar nu :-) Men jag ska nog längta lite en stund till och börja läsa dom i mitten av november

Svar: Då satsar jag nog på att läsa om mina för tredje eller fjärde gången :D
Alexandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela