pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Total makeover av bloggen

Publicerad 2012-11-06 18:30:15 i Pyssel,

Jag har ingen aning om vad som har hänt men min blogg är helt borta från sökmotorerna. Det blev snabbt uppenbart för ett par dagar sedan då jag såg min besökstatistik:
Vad hände liksom på siste oktober??? Blogg.se har en hjälpdesk och jag har skickat meddelande fram och tillbaka till dem. Det enda rådet jag har fått är att ställa tillbaka mina kodmallar. Ha! Skitkul, milt sagt. Jag har ju gjort ändringar men har iiingen aning om var i koden dessa ändringar finns. Vissa saker går självklart att leta upp igen. Jag har genom åren haft stor hjälp av Designa Dina Blogg som har otroligt många bra tips med tydliga beskrivningar hur man går till väga. Ett litet krux har dock varit att lyckas identifiera koden till mitt google analytic-konto. Igår kväll lyckades jag äntligen luska fram var den var och nu har jag till slut tryckt på "återställ".
 
Blogglusten har verkligen sjunkit till botten tillsammans med besökantalet till bloggen. Det är lite trist, jag har massor med nytt att visa upp! Men förhoppningsvis kommer saker och ting fungera som det ska nu och blogglusten kommer tillbaka med det. Bloggen fick också en rejäl förändring i designen. Jag valde en ny stilmall... Så efter 3½ år har jag tillslut tagit ett steg bort från den härligt gröna layouten (jag älskar grönt så det känns lite märkligt för mig just nu!).
 
Jag har snabbt upptäckt en sak som ändrats till det bättre. Nu fungerar sökfunktionen i min blogg igen! Den har legat nere jag vet inte hur länge. Jag är lite orolig att den kanske kanske försvann när jag lade in koden för google analytic men det ger sig när jag börjar lägga tillbaka koder igen.
 
När jag kollade förhandsgranskningen innan jag publicerar detta så såg jag ännu en schysst sak: ser ni länkningen jag gjort här ovan? Den syns ju jättebra! Det gillar jag, klar förbättring mot innan.
 
De snabba ändringar jag gjort får dock räcka för ikväll, jag har en stickning som lockar...

Kommentarer

Postat av: Rebecca

Publicerad 2012-11-07 08:04:31

Det där med bloggdesign är en hel vetenskap. Jag är glad om jag får till det hyfsat :)

Postat av: Stina / Allra Helst

Publicerad 2012-11-07 10:36:50

Vad snyggt det blev! :-)

Postat av: Livets Guldkorn

Publicerad 2012-11-09 07:43:15

Såå tråkigt när tekniken och bloggen strular.
Men du har det jättefint här.
Lycka till med stickningen:)
Önskar dig en finfin helg
Ann-Louisekram

Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Publicerad 2012-11-09 22:16:33

Hmmm... Denna verkar inte funka i Internet Explorer 9. Men i Mozilla funkar den bra.

(har samma problem med flera bloggar som använder de nyare mallarna på blogg.se... Jag får upp sidan. Men sen kan jag inte scrolla ner och se mer än vad jag ser när man står högst upp på startsidan. Får en feltext som säger något i stil med att sidan inte kan visas på grund av ett script som körs)

Svar: Vi får helt enkelt bara bojkotta Explorer 9 :s
Alexandra

Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Publicerad 2012-11-10 13:58:42

Förresten: pingar du din blogg? Jag har ett konto hos http://rssping.se/ så att alla inlägg jag skriver pingas, bland annat hos Blogsearch Google

Svar: Jag brukar pinga min blogg hos bl a Twingly. Har lagt till min hos Blogsearch Google, ska kolla upp rssping.se också, så tack för tipset!
Alexandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela