pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Gör egna gravdekorationer till Allhegona

Publicerad 2012-11-02 15:45:03 i Naturmaterial,

Imorgon är det allhelgona. De senaste åren har jag och sambon tillsammans gått till kyrkogården den här dagen. Idag har jag gjort i ordning gravdekorationer som vi ska ta med, och ljusen är självklart redan inköpta.
I blomsteraffärer kan man hitta mosshjärtan, som man därefter dekorerar som man själv vill. Den här veckan har varit extra jobbig, för i måndags fick jag beskedet att min mormor inte längre finns bland oss. Min rara mormor älskade phalaenopsis så det var självklart att jag skulle dekorera hjärtat med just den blomman.
 

Kommentarer

Postat av: Fröken Pyssel

Publicerad 2012-11-03 09:45:42

Beklagar sorgen :-( Väldigt fint dekorerat!

Postat av: Livets Guldkorn

Publicerad 2012-11-05 16:03:26

Så ledsamt för dig att mista mormor.....
Beklagar det från mitt hjärta♥

Verkligen vackert mosshjärta som du dekorerat så fint.

Tröstekram till dig♥
Önskar dig en fin vecka
Ann-Louise♥

Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Publicerad 2012-11-05 18:46:37

ÅH så fin, betydligt finare än de man kan hitta på torghandlar eller blomster affär :) Beklagar verkligen sorgen efter din mormor, styrkekramar!

Svar: Tack, det var jättesnällt!
Alexandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela