pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Uppsala scrap- och stämpelmässa

Publicerad 2012-05-28 19:25:20 i Shoppat,

Bloggen har fått vila lite. Dels var det en hel del jobb i slutet av förra veckan, och sedan kom min sambo hem i fredagskväll från sin Kinaresa (underbart, han vara bara borta drygt en vecka den här gången!).

I lördags var det ingen sovmorgon. Tåg mot Uppsala avgick strax innan kl 8 och sedan hade jag och två vänner en fantastiskt trevlig dag! Det var en scrap- och stämpelmässa där och det är perfekt att åka iväg på shopping dagen efter löning.

Det är underbart att köpa cardstock på mässor, där är det ofta schyssta priser! Något nytt är stencilerna. Jag misstänker att det bara är ett annat märke än de som exempelvis Panduro säljer. Tror det med dessa går att göra väldigt snygga mönstrade papper (unika och man slipper lägga en massa pengar på dyra mönsterpapper). Mitt EZ-mountark kommer dock gå åt på direkten, för det blev ett gäng nya stämplar!

En var bara självklar att jag var tvungen att köpa med mig hem:

Sååå mig!

Jag hittade en stooor låda full med olika peel off. Det fanns många mönster som jag aldrig sett tidigare. Efter jag börjat samla på mig något fåtal gick det snabbt att få ihop 10 stycken (för 100 kr). Synd att påsken precis varit!

På mässa går det ofta att hitta en hel del inspiration och den här mässan avvek inte.

Hur svårt kan det vara att snickra ihop en sådan här?! Skulle vara underbart att ha en sådan i pysselrummet.


Tror att blomman är gjord med hjälp av silvertejp, stans och färg. Något jag helt klart måste testa att göra själv.

Kommentarer

Postat av: Frippan - Pyssel&Sånt

Publicerad 2012-05-31 19:19:18

Men å va värdelöst tråkigt att jag missade den. Bor ju i uppsala. Jag måste skaffa mig bättre koll :) Va roliga grejer du hade köpt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela