pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Nya möbler

Publicerad 2012-05-10 09:04:26 i Shoppat,

Det hände en hel del i möbelväg i början av veckan! Den ena frysen var trasig och i måndags kom våra nya skåp.

Det är liiite snyggare med rostfritt! Och det känns så bra att ha fräscha vitvaror (den ena kylskåpshalvan rengjorde vi med klorin för att få bort doften som fanns där!)

Det är riktigt trevligt att numera bo väldigt nära två bra second hand-affärer, och ännu bättre att ha en kompis som hjälpte en köra hem bordet jag hittade (efter att hon varit på IKEA och köpt lådor åt mig!)

Flyttkartongerna är borta (undantaget den som är proppfull med bara garn). På vår kattvind stod en liten bokhylla men den funkar inte att ha i pysselrummet, den är för vinglig! (skulle kunna skruva fast den i väggen men den är bara på tillfälligt besök). Nu har jag i alla fall två bord att sitta vid. Måste bara hitta en eller två bokhyllor så jag får upp de sista grejerna från golvet...

På jakt efter en lampa till hallen råkade jag snubbla över en söt liten möbel i en inredningsaffär. Även sambon gillade den och nu har vi en snygg pall att sitta på när vi ska dra på oss skorna!

Det är ganska schysst väder just nu, tror det blir lite fixande i trädgården innan det bär av till jobbet! Det är verkligen helt underbart att bo i hus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela