pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Nackdelen med värme och sol

Publicerad 2012-05-22 21:55:21 i Odling,

Idag och igår har jag slutat senast 13.30. Tyvärr har jag inte suttit och njutit av det fina vädret på uteplatsen utan istället flängt runt och fixat och donat. Ikväll kom dock uteplatsen till användning då jag var värdinna för ett Tupperwareparty! Är det vuxenpoäng på att ha ett sådant party?

En nackdel med all sol och värme är att växterna torkar upp snabbt så det blir några vändor med vattenkannan. Men det är dock inte så jobbigt, snarare trevligt. Sambon försöker upprepade gånger säga "men nu räcker det väl med växter?" Jaja, till slut lyckas väl orden gå igenom bomullen jag tycks ha i öronen! Det blev dock en hel del blommor då jag hade mamma på besök i helgen (man ska ju passa på då någon med bil är på besök!) Det blev en hel del växter till balkonglådor men jag kunde inte låta bli en fin planta med fingerborgsblommor...

Och mer färg har kommit till trädgården.


Jag får nog lov att flytta upp lite pysselgrejer till uterummet, för så fint som vädret är nu känns det svårt att gå ner och sätta sig i källarn (fast där är det förstås svalt och skönt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela