pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En rundtur i trädgården

Publicerad 2012-05-01 10:15:00 i Odling,

Idag är jag ledig och då vädret ser ut att bli ganska schysst tänkte jag passa på att ta en trädgårdsfixardag!

Under de första två veckorna har jag inte haft så mycket tid att gå runt och utforska trädgården men det känns som det verkligen går undan! Medan jag vårstädar den får ni njuta av lite bilder som jag tog häromkvällen.

Vintergröna bredvid trappan ner i trädgården på baksidan.

Något spännande på gång vid lilla dammen.

Precis som flera av grannarna har vi en magnolia!

Plommon?

Gullvivor och tulpaner under något slags fruktträd.

Dessa känner jag alltför väl igen från föräldrarnas trädgård - körsbär!!!

Hittade raberbarna för en dryg vecka sedan. Då hade de knappt kommit upp ur marken... Snart blir det dags för årets första rabarberpaj!

Och vad gömmer sig bakom kallkomposten? Hallon! Jag älskar hallon!

Det finns ett litet land. Väldigt mycket lökar här... Vill röja upp allt och så sallad, morötter och rädisor!

Det ska finnas en japansk lönn, påstods det. Hoppas verkligen människan inte blandade ihop det med den här bambun! Jag älskar japansk lönn och har velat ha det i min trädgård sedan jag var 12-14 år gammal. Bambu...är kanske okej.
Längst upp till vänster skymtas vår lilla damm!

Ska bli spännande att se hur högt rosorna växer till sommarn!

På framsidan har prydnadskörsbären börjat slå ut. De behöver dock klippas.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2012-05-01 22:46:40

Skratt...lätt att ta fel på en japansk lönn och en bambu..nope! En japansk lönn vill jag också ha, ska absolut skaffa en när vi har hus med trädgård.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela