pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Det händer mycket i trädgården

Publicerad 2012-05-07 21:25:26 i Odling,

För en vecka sedan fick ni följa med på en rundtur i trädgården. Jag tänkte visa hur mycket som har hänt på en vecka!

Och jag har hittat den japanska lönnen! Det är det lilla trädet på andra sidan av dammen. Framför dammen syns våra pioner (ska bli spännande att se vad de har för färg!).

Plommonträdet (?) är i full blom.

Väntar fortfarande på att magnolian ska slå ut... Den vita blommar för fullt på övriga håll på gatan, men vår lila är visst lite skygg.

Ormbunkarna börjar titta upp!

Snart är det dags för årets första rabarberpaj! Bredvis har löjnatshjärtan kommit upp.

Undrar om det här är någon form av körsbär... Känns så på bladen med blommorna känner jag inte igen. Någon som vet vad detta är för träd?

Vi har ett väldigt taggigt träd, men nu börjar det se lite mjukare ut.

Kommentarer

Postat av: Jenniey Love

Publicerad 2012-05-12 15:46:35

Vilka super mysiga bilder<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela