pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Ny familjemedlem

Publicerad 2012-03-05 15:25:58 i Shoppat,

I fredags åkte jag ner till föräldrarna i Småland - jag var ju tvungen att träffa den nya, lilla familjemedlemen!

Visst är hon söt?! Men så här snällt brukar hon inte sitta. Lilla Dezzie är ett energiknippe! Med sylvassa tänder...

Numera är det inte bara katten Goliat som gillar mina fårskinnstofflor, Dezzie vill också leka med dem! Ibland räckte det med att jag bara gick några steg så kastade hon sig över mig och skulle bita i tofflor och byxben. Men det gick inte annat än gilla henne!

Jag och mamma tog som vanligt en sväng in till torgmarknaden i Jönköping på lördagen och det följdes av en fika på Napoleons! På väg tillbaka till bilen råkade vi gå förbi Westers, som säljer bland annat scrapgrejer. Där hittade jag ett billigt album, bara 45 kr! Fast... Plastfickorna ingick inte. Slutnotan blev runt 100 kr och det får ändå ses som ett bra pris.

Servetterna köpte jag på Panduro idag. Jag fick nämligen en idé att dekorera pärmen med decoupage.

Det har dykt upp lite nyheter hos Panduro. Jag var inne en kort sväng förra veckan och fick syn på ett jättefint block med scrappapper.

Ett med cirkusmotiv i pastellfärger och sedan la jag vantarna på sitta blocket med trädgårdstema. Det finns papper med blåmesen på, så då gick det inte att motstå servetterna! Det blev även en rulle med presentpapper med samma motiv. Nu får jag dock ligga lite lågt med pysselshoppandet resten av månaden.

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2012-03-06 11:52:51

Åh en sån liten sötnos! Schäfrar är så fina, min mamma har en på 7 månader.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela