pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Nu börjar det bli ordning i pysselrummet

Publicerad 2012-07-07 22:34:59 i Inredning,

Det har tagit lite tid för mig att få hyfsad ordning i vår gillestuga, som ska fungera som mitt pysselrum. Jag saknar fortfarande 2-3 möbler men det får bli allteftersom jag hittar den "perfekta" möbeln.
Det runda bordet har jag köpt på second hand och för någon vecka sedan hittade jag vitrinskåpet på en säljsida på Facebook.
Lagerhyllan är en tillfällig lösning. I det hörnet ska jag ha ett hörnskåp, jag ska bara hitta "det rätta". På second hand finns det gott om dem men sedan ska jag ju hitta det som känns rätt. I de vita lådorna finns det en hel del garn. Men det är bara en liten del av mitt lager...
 
Här får det plats lite mer!
På second hand hittade jag den här smarta avdelaren! Det visade sig vara en del till Billy-bokhyllor. Jag fick putsa av någon mm men sedan gick den in! Jag är riktigt nöjd med den då garnen nu ligger i prydliga rader och inte trillar omkull så fort man råkar peta på dem. Jag vill ha en till sådan här avdelare men de andra två som jag sett på second hand-affären var borta när jag var där nästa gång. Jag har inte hittat den på IKEAs hemsida så det finns risk att det är just second hand jag måste leta efter den på.
 
Skrivbordet som fungerar som sybord är kvar från de som bodde i huset innan oss. Den lilla träbokhyllan stod inne på kattvinden (betyder inte att det är katternas vind som de kan få vara på när de vill, men enligt dem är det så). Det är bara en tillfällig möbel, på sikt ska jag plocka bort den.
 
En Expedit-bokhylla från IKEA passar perfekt in i alkoven. Den hittade jag på Blocket för några hundralappar, helt klart överkomligt pris! Jag har delat upp facken i olika teman. Exempelvis: garn (dvs projekt som stickas eller virkas), sömnad, naturmaterial, smycken, ljus, tvålar & naturkosmetika, kort & scrap m.m. Japp, jag har en del böcker! Men självklart får några till plats...
I lådorna ovanpå bokhyllan är det fullt med tyg och i de två mörka lådorna är det grejer till tvåltillverkning respektive pärlor.
 
Utöver hörnbokhylla vill jag även ha tag i ett mindre skåp med massa små lådor (typ apotekarbänk). Tyvärr är det svårt att hitta sådana, i synnerhet om man inte vill betala flera tusen för det. Jag överväger även att köpa ett större skåp som många har exempelvis spikar och skruvar i (perfekt att sortera in blommor och charms i). Sen har jag kanske alla möbler jag behöver!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela