pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Det är i alla fall en bit på väg

Publicerad 2012-07-15 12:16:20 i Odling,

Jag kan väl tycka att det är okej med klöver i gräsmatten, så länge man inte har mer klöver än gräs. Jag och all prästkrage ska nog kunna komma överrens på sikt, så länge de små plantorna förstår att de inte ska komma för långt ut i trädgården! Idag började jag med att börja riva upp en del små plantor av just prästkrage. Jag tappade dock lite av orken efter att ha rivit upp en liten yta med prästkragar och insåg hur många fler jag hade runt omkring mig.
 
Nära dammen har vi ett annat ogräs och det är lite mer trängnade att ta tag i. För någon sommar sedan strövade jag runt i mina föräldrars trädgård tillsammans med mamma. Hon berättade om ett envist ogräs de har som är bäst att försöka begränsa. Det är en form av fibbla, tror den kan heta gråfibbla och just sådan har vi också i vår trädgård.
Den lite skygga solen behagade titta fram så jag satte mig ner i gräset och började riva lite igen. Högen växte ganska snabbt men...
...jag tror att det här på sin höjd är kanske 1/4 av all fibbla. Varje planta tycks skicka ut 1-5 revor så det blir snabbt många! Jag misstänker att det bara är att vara envis och bitvis kommer vi få bukt med dem och förhoppningsvis snart helt bli av med dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela