pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Tulpanens dag 15 januari

Publicerad 2012-01-14 18:42:25 i Naturmaterial,

Imorgon är det tulpanens dag! Jag funderar på om jag inte skulle ta mig iväg till någon affär och köpa mig en bukett... De mest fantastiska tulpanerna måste dock finnas i Holland, tulpanernas land. De var oerhört populära under 1600-talet i Holland och det blev en rent hysterisk marknad då en tulpanlök kunde kosta ofantliga summor!

Den här bilden hittade jag här där det fanns jättefina bilder på tulpaner från Amsterdam!

Holland måste vara helt fantastisk under våren, tänk bara att gå genom parker och se alla dessa färger:

Dessa två bilder hittade jag hos Runt Europa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela