pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Mina första ATC-kort

Publicerad 2012-01-06 09:50:44 i Korttillverkning,

Jag har tidigare köpt pärmar och plastfickor med dragkedja på Clas Ohlson och haft mina stämplar i men nu har de slutat sälja plastfickorna och jag får se mig om efter en annan lösning för förvaringen av mitt ständigt stigande lager av stämplar. Då jag fick syn på en del som gjort kort som de sätter i plastfickor till exempelvis hockeykort. Med ens insåg jag att det är ett bra sätt att förvara mina stämplar i.

Ibland är det inte självklart vad en stämpel föreställer, i synnerhet texter. Då är det bra att ha det uppstämplat. Jag har ännu inte hunnit köpa några plastfickor med har börjat göra mina egna ATC-kort för att illustrera vilken stämpel som ligger i vilken ficka.

Tyvärr, den söta Mirandanallen har jag lånat av en kompis! Stämpeln till förvaring är texten, något jag tror kommer till bra användning! Om jag bara kan få tillbaka min glädje att pyssla i köket...



Jag funderar på att skaffa mig en lamineringsmaskin. Då skulle jag kunna fästa stämpeln på baksidan och risken att den trillar ur pärmen är då väldigt liten.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2012-01-06 23:46:22

Vad står ATC för?



Självklart vill jag ha sällskap! :-)

Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Publicerad 2012-01-08 13:40:59

Smart idé att laminera korten och sätta fast stämplarna på. Undra om jag ska adoptera idén? Just nu ligger allt bara i plastbackar uppsorterade efter teman.

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-01-11 19:11:56

Superfin idé!!!

Ha det bra!

Postat av: Anette

Publicerad 2012-01-12 07:02:00

Jättefina och en bra idé!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela