pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Inomhus frodas grönskan

Publicerad 2012-01-10 09:04:36 i Odling,

Växter trivs inte så bra i vår lägenhet, jag misstänker det är lite för torrt. Därför är jag extra glad i det terrariumskåp vi har stående i vardagsrummet. Min sambo brukar tycka vattenfallet ger ett avkopplande ljud och det är verkligen härligt grönt däri nu!

Jag har fått hem en till rot av syrran (som tidigare hade orkidéer i skåpet) och även en del galler att sätta på glasväggarna. Här kommer jag senare att hänga plantor monterade på korkbitar. Troligen blir det främst orkidéer på det sättet men jag ska testa och se om någon ormbunke skulle kunna tänkas trivas på det sättet också. Sedan är jag även förtjust i tillandsia och skulle kunna tänka mig fler. I synnerhet så här speciellt planterade:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela