pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Beställning på dopkort

Publicerad 2012-01-21 10:04:00 i Korttillverkning,

För några månader sedan fick jag en rolig beställning: dopinbjudningar till systersonens dop. Vid massproduktion är det bra att ha en enkel kortvikning men ändå tog det mig flera timmar att göra 30 stycken kort.

Vikningen var enkel. Varje kort var 4"×12". Det gjorde det ganska praktiskt: varje cardstock delades i 3 lika stora delar. Sedan veks kortet i 1,5"+5,25"+5,25".

Det blev lite roligare att göra korten i flera olika färger! Jag köpte 2 cardstock i 6 olika färger. Den extra 4"×12" remsan av varje färg använde jag till att stämpla texten "Inbjudan Dop Välkommen" på samt klippa till en smal remsa som användes för att stänga kortet.

På framsidan på kortet stämplade jag en swirl i matchande färg.

Insidan var enkel. Inbjudningstexten skrevs ut på pärlemofärgat papper men jag gav det en liten dekoration i form av konfettibarnvagn (Panduro). De var väldigt irriterande för det visade sig att de var lite "bubbliga" och jag fick väldigt bestämt trycka fast dem tills limmet torkade.

Mina nya handgjort av-stämplar kom i precis rätt tid! Jag köpte denna och en till från Rox stamps där man kan beställa sin egna personliga stämpel.

Kommentarer

Postat av: Anette

Publicerad 2012-01-22 09:29:56

Vilka jättefina inbjudningskort du har gjort!

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-01-22 09:57:38

Jättefina kort!!

Snyggt, stilrent...

Fin stämpel, måste nog investera i en sån :)

Ha det bra!

Postat av: niwa

Publicerad 2012-01-22 15:08:37

Enkla men jätte fina.smart att göra i olika färger för att få lite variation.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela