pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Jag maskar

Publicerad 2012-02-25 08:53:28 i Korttillverkning,

Det finns en teknik med stämplar som kallas för maskning. Jag har inte testat det så mycket men det ger väldigt trevlig effekt!

Man använder sig av samma stämpel eller flera olika. Det går ut på att först stämpla ett motiv två gånger, det ena klipper man ut och lägger över det andra och sedan stämplar man nya stämplar över det. På det sättet får man mer dimemsion på motivet. Hänger ni med? Låt mig förtydliga med en bild...

Jag har använt mig av två stämplar - en ros och en textstämpel. Till höger hamnar text över rosen och resultatet är inte så tilltalande. Men istället har jag till vänster använt mig av en mask (väldigt jobbig att klippa ut eftersom den hade så många fina detaljer men klart värt det!). Här hamnar rosen lite "ovanför" texten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela