pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Designa din egen blomkruka

Publicerad 2012-02-18 09:34:57 i Pyssel,

För ett tag sedan målade jag en av mina krukor vita. Tanken var att jag sedan skulle dekorera den men...det var ett sådant där projekt som hamnade lite i skymundan i förmån för ett annat mer lockande projekt. Jag borde verkligen lära mig att avsluta ett projekt innan jag påbörjar ett nytt!

Igår satt jag och klippte lite i ett par servetter och njöt av solen på balkongen medan jag limmade fast motivet på krukan med decoupagelim. Resultatet blev helt godkänt, enligt mig.


Rosorna fick en lite skrovlig yta men jag tycker det är lite charm i det. Sedan lärde jag mig att inte lägga ner hela motivet mot krukan på direkten. Istället tryckte jag ner den stegvis och på det sättet blev det inga veck på fjärilarna.

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2012-02-18 23:44:22

fin den blev. :)

Postat av: Hemma på våran gata

Publicerad 2012-02-19 08:46:43

Men så fint !

Har du klippt ur blommorna och fjärilarna från vanliga servetter?

Jätte mysig blig du har, jag återkommer:)!

/ vanja

Postat av: Alexandra - Pysselmaniker

Publicerad 2012-02-19 20:46:32

SV: Det stämmer, det är två olika servetter som jag klippt ut motiven ifrån =) Lite farligt att börja, nu tittar jag alltid efter fina servettmotiv i affären...

Postat av: Fiffiga Systrar

Publicerad 2012-02-19 22:35:33

absolut jättefin kruka! tack för kommentaren hos oss! vi önskar dig en fin start på veckan. kram emelie och elin

Postat av: HannasKreativaHörna

Publicerad 2012-02-20 19:13:16

Hej hej!



Vilken bra idé! Den ska jag komma ihåg när jag hittar fina servetter.



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela