pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Är bokreans tid förbi?

Publicerad 2012-02-22 18:03:25 i Pyssel,

Idag körde bokrean igång! Passade du på att ta dig en tur i bokhandlarna på jakt efter fynd?




Har bokrean spelat ut sin funktion? Förr handlade det om att bokaffären ville tömma sina lager för att fylla med nya varor. Det känns inte riktigt så längre... Många böcker kommer tillbaka på rean år efter år och rea kommer ju vid andra tillfällen på året också. Är den i slutet av februari så speciell?

Jag mötte inte så mycket folk på stan med kassar fulla med böcker. Egentligen såg jag knappt några påsar alls märkta med "bokrea"!

En bok hittade jag, Mia Bengtssons andra amigurumibok. Jag handlar inte så ofta i fysiska bokaffärer, det blir för det mesta bokköp via nätet där jag tycker priserna är mer rimliga.

Kommentarer

Postat av: Fia

Publicerad 2012-02-23 07:54:06

Jag har flyttat ut på landet, med9 mil till närmsta storstad med vettig bokbutik, så i år blev det att shoppa böcker på nätet! :) Skönt att slippa bära och jag kan titta igenom titlarna i lugn och ro. Även jag har köpt Mia Bengtssons andra bok ;)

Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Publicerad 2012-02-23 21:01:21

måste kika in bokrean :D

Postat av: Linda

Publicerad 2012-02-26 23:25:24

Jag kände också lite så, hade hoppas på fler böcker. Men några hittade jag iaf, att shoppa på nätet har jag fortfarande svårt för:).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela