pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Lucka nr 6 - Flätade papphjärtan med annorlunda motiv

Publicerad 2012-12-06 17:01:40 i Adventskalender,

Det är säkert många som i alla fall någon gång har gjort flätade papphjärtan. De går faktiskt att göra lite annorlunda i motivet!
 
Material:
  • 2 olika papper
  • Lim eller dubbelhäftande tejp
Verktyg: 
  • Sax
Tidsåtgång: 10-20 minuter
  1. Börja med att skriva ut mallen, den hittar ni hos Strömsö. Där finns även en video om ni har svårt att hänga med i min beskrivning.
  2. Klipp ut formen på två olikfärgade papper.
  3. Börja med den ena smala remsan. Pricipen är densamma som vid vanliga flätade hjärtan. 
  4. Var försiktig med den mittersta, bredare remsan så att stjärnans spetsar inte viks.
  5. Den tredje, sista remsan är lite extra pillig, i synnerhet då slutet (det guldfärgade hörnet) ska fästas. Här tog jag hjälp av en pincett för att lyckas lirka den försiktigt på plats.
 
Nu hade jag bara kvar att göra ett band att hänga upp hjärtat i! Jag skar till 25 cm långa remsor, i guld 3 cm bred och i silver 1 cm bred. Silverremsan klistrades fast på det guldmönstrade pappret och sedan tog jag en bit dubbelhäftad tejp och tejpade fast den på insidan av hjärtat.
 

Kommentarer

Postat av: Rebecca

Publicerad 2012-12-07 08:17:51

Så fint med stjärnor.

Postat av: Mikaela

Publicerad 2012-12-11 16:54:22

wow.. aldrig sett förut, men vilken helskön omvanling på vanliga hjärtan!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela