pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Lucka nr 20 - Pärlhängen

Publicerad 2012-12-20 20:50:56 i Adventskalender,

Idag är det dags att gräva runt lite bland pärlorna där hemma!
Material:
  • Pärlor
  • Metalltråd
Verktyg: 
  • Avbitartång
  • Rundtång
Tidsåtgång: 10 min
  1. På en del av mina pärlhängen avslutade jag med en pärla längst ner. Jag tyckte det var bäst med att börja sätta ihop allt genom att starta med att fästa den snyggt. På de flesta trädde jag metalltråden först igenom pärlarn och lindade sedan en bit runt den så det blev en "hatt" av lindad tråd.
  2. Trä resten av pärlorna på tråden.
  3. Böj tråden 90 grader åt sidan.
  4. Forma den till en rund båge, jag tog en trådrulle till hjälp för formen och avslutade med att göra mindre cirklar med en rundtång.
 
 
På några blev det en cirkelformad tråd både i toppen och i botten.

Kommentarer

Postat av: Livets Guldkorn

Publicerad 2012-12-21 07:27:58

Ojoj så fint du kan göra!!

Önskar dig en riktigt god jul vännen <3
Ann-Louisekram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela