pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Lucka nr 19 - Juliga bilder i granen

Publicerad 2012-12-19 12:49:00 i Adventskalender,

Jag har verkligen fått smak på att använda min Big shot-maskin, i synnerhet nu när jag har köpt på mig några dies som jag kan köra i den. Till det här papperspysslet plockade jag även fram mina stämplar.
Material:
  • Cardstock 
  • Stämpel eller någon passande bild/foto
  • Dubbelhäftande tejp eller lim
Verktyg: 
  • Sax 
  • För pysselfreaket: stansmaskin och dies
Tidsåtgång: 5-10 min
  1. Stämpla och ev färglägg.
  2. Stansa ut.
  3. Tejpa/limma den stämplade bilden på en bit cardstock som är lite större än den stämplade bilden.
 
Jag använde en av mina stämpeldynor för att göra en liten skuggad kant runt cirklarna. Det gör en viss skillnad, som ni ser på de två bilderna ovanpå.
På baksidan av den röda cardstocken stämplade jag och embossade med guldfärgat embosspulver (för den som inte hört talas om embosspulver innan så är det ett pulver som fastnar på stämplade motiv och sedan smälter när det värms på).
 
Men om man inte har en stansmaskin då?

Klipp ut en cirkel! Vill man ha en mönstrad kant kan man förslagsvis sätta ett litet tårtpapper på cardstocken och därefter fästa sin stämpelbild/foto/utklippta motiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela