pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Lucka nr 14 - Hjärtan av pappremsor

Publicerad 2012-12-14 10:32:00 i Adventskalender,

Nu är det dags för mitt guld- och silverfärgade presentpapper att åka fram igen! Det är dags för ett nytt slags hjärta till granen...
Material:
  • Papper som är mönstrat på båda sidorna
  • lim
Verktyg: 
  • Sax alternativt skärmaskin
  • Häftapparet
Tidsåtgång: 10 min
  1. Skär till/klipp till remsor med papper. Till ett hjärta behövs 2 st längre bitar och 2 st kortare. Mina har måtten 18 cm respektive 12 cm och är 3 cm breda.
  2. Sätt ihop dem som 1 lång, 2 korta och 1 lång remsa.
  3. Börja med att böja de två korta remsorna så deras ändar möter varann. 
  4. Böj ner de två längre remsorna så att alla åtta ändor möts.
  5. Dubbelkolla att mönstret på pappret ser ut som du vill ha det! Exempelvis lät jag min guldfärgade sida vara riktad utåt på de långa remsorna men bli insida på de mindre remsorna.
  6. Häfta ihop de 8 ändorna.
Nu kan det däremot bli lite tråkigt med ett tydligt häftstift längst ner på hjärtat. Det löste jag genom att ta en bit guldpapper och limma fast nedtill! Jag dolde på det sättet både häftstiftet och den eventuellt lite ojämna kant som lätt kan bildas längst ner.
Jag har självklart inget presentpapper som är silverfärgat på ena sidan och guldfärgat på det andra! Det jag har gjort till det här pysslet är att jag har klippt till pappersremsor och sedan limmat ihop dem.
 

Kommentarer

Postat av: fia

Publicerad 2012-12-14 11:37:21

vad fint! ser nästan ut som dom är gjorda av metall, jättehäftigt :)

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-12-15 17:07:08

Enkelt och effektfullt!
Ha det gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela