pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Tror jag hittat nästa möbel till pysselrummet

Publicerad 2012-08-22 18:28:35 i Inredning, Pyssel,

Jag försöker låta det ta den tid det behövs för att fylla upp mitt pysselrum med de nödvändiga möblerna. I början var det ganska jobbigt, jag ville ju kunna packa upp alla grejer! Men nu börjar det ta bra form. Något som jag tidigt misstänkte skulle ta tid att hitta var en byrå med små fack. En apotekarbänk vore perfekt men de är svåra att hitta eller kostar lite mer än vad jag vill lägga/finns på annan, avlägsen ort. Men nu tror jag bestämt IKEA har löst mitt problem!
Fick nya katalogen idag och fick syn på den här byrån som kommer från IKEAs nya serie PS. Den är visst så pass ny att den inte finns varken på lagret i Linköping eller Jönköping!!! Jag hoppas den kommer in snart. Då ska jag åka och titta på den och känns den rätt får den följa med hem (trots att den kostar 4000, vilket är 4 gånger mer än vad alla andra möbler har kostat mig!)
 
Okej, den kommer inte få behålla det här utseendet. Jag klurar på att måla den vit, dekorera luckorna med tapet och sedan byta ut knopparna. Det ska ju synas att den står i ett pysselrum hos ett pysselfreak!

Kommentarer

Postat av: Kristina

Publicerad 2012-08-22 22:02:11

Vilken himla snygg byrå! Får Du plats med alla dina pysselsaker i den då?

Svar: Haha! Nej, det blir väl bara en bråkdel av alla grejer som får plats! :)
Alexandra

Postat av: Eleonore

Publicerad 2012-08-23 17:00:57

Vilka fina planer du har för skåpet! Har själv spanat in det men inte gillat att det är i furu. Hade tänkt att man kunde måla hela i vitt men att klä lådorna i tapet lät ju mycket finare :D
Härligt att du är nöj med essenserna, hoppas jag också kommer gilla dem :D

Postat av: Emilia

Publicerad 2012-08-23 21:07:50

Vilken snygg pysselbyrå - hoppas den hamnar hos dig såsmåningom då ;)

Postat av: Carina

Publicerad 2012-08-25 21:54:04

Vilken snygg byrå! En sån i varje pysselvrå skulle lösa mångas förvaringsbekymmer. :)

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-08-26 21:53:59

Snygg! Måste jag kolla in nästa gång jag har vägarna förbi IKEA!

Svar: Vi får hoppas de tar in nyheterna nu snart, jag är själv väldigt nyfiken på att se den i verklighet (och självklart ta med den hem och fylla den med massa pysselgrejer)
Alexandra

Postat av: Fröken Pyssel

Publicerad 2012-08-27 23:33:50

Den är himla cool den byrån, men jag håller med om att den nog blir ännu finare med lite piff :-)

Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Publicerad 2012-08-29 21:28:33

Gillar också den där. Såg ett inlägg på hellysjul.blogspot.com där de använt två byråer som adventskalender i megaformat :-)

Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Publicerad 2012-08-29 21:28:48

Gillar också den där. Såg ett inlägg på hellysjul.blogspot.com där de använt två byråer som adventskalender i megaformat :-)

Svar: Oj, det var ju en himla kul idé! Tänk vilka rolig saker man kan få ner i de lådorna :)
Alexandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela