pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Så fixar du trasiga klädseln på kattmöbeln

Publicerad 2012-08-18 19:43:01 i Sömnad,

Det går inte att komma ifrån att klädseln på kattmöbeln slits, klätterträdet är ju trots allt till katterna! Klädseln till en av hyllorna hade för flera månader sedan slitits upp i sömmen. Jag har hittat ett perfekt möbeltyg som går i ungefär samma blåa nyans som resten av klädseln på klätterträdet men det var först för någon vecka sedan som jag kom mig för att sitta ner och sy ihop den tillklippta biten. Häromdagen hoppade Zoofii upp på hyllan och jag var snabbt framme med kameran.
Hyllan består av en metallställning och jag använde det gamla fodralet som mall. Jag började med att sy fast dragkedjan. Nu är det bra att dubbelkolla att metallställningen kommer in i det hålet. Jag fick repa upp min dragkedja två gånger innan det blev bra. Därefter sydde jag de andra två sidorna (tyget är dubbelvikt så den fjärde sidan behövs ej sys). Möbeltyg är slitstarkt så det här bör hålla ett tag.
Nästa gång ska jag nog byta klädseln på ena träplankshyllan. Det tror jag blir enkelt - bara att häfta fast tyget och så är det klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela