pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Vampyrer vik hädan!

Publicerad 2011-10-27 22:22:18 i Naturmaterial,

Jag har gjort en dörrkrans i Halloweentema, och den håller även effektivt vampyrer borta! Tidsåtgången ligger på 20-30 minuter.

Du behöver följande material:
  1. Halmkrans
  2. Grillpinnar
  3. Vitlök
Börja med att göra en krok. Använd exempelvis spoltråd. Stick igenom trådändarna genom kransen så de kommer ut på framsidan. Böj dem åt sidan och tryck tillbaka ner i halmkransen. Hängkroken är nu förankrad.

Klipp av några cm av grillpinnen och stick ner i kransen, lämna så spetsen kommer upp och tryck fast en vitlök. Arbeta dig kransen runt.

I leksaksaffärer går det nu att hitta spindelväv. Jag hade lite kvar från förra året (sådant är jättedrygt!) så kransen fick lite extra dekoration innan det var dags att hänga den på dörren.

Och en liten närbild:

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2011-10-28 08:22:00

Vilken rolig krans=)

Postat av: pysseliten

Publicerad 2011-10-28 09:34:16

fint :)så mycket härligt pyssel du har på bloggen och såg att vi nästan bor grannar :)Jag älskar att pyssla hemma och baka så dom idag kommer jag dekorera kladd kakan som dina ;) Kanon bra tips .

Postat av: pysseliten

Publicerad 2011-10-28 12:42:35

ni får flytta till blacka :)))) Kan tänka mig att det är scårt att hitta det rätta huset . Jag vet när vi leta för 21 år sen. kolla på så mycket hus då .Innan vi hitta det vi bor i idag .

Postat av: Fia

Publicerad 2011-10-28 14:09:20

Åh, vilken charmig! Undra om jag få tag på/fixa en kransstomme? Då är ju nästan denna ett måste till vår Hallowwenfest nästa helg :)

Postat av: Stina / Sagolikt Pyssel

Publicerad 2011-10-28 19:18:41

Snygg! Och roligt att du passar på att mota bort vampyrer. :-D

Trevlig helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela