pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Stressa ner istället för upp

Publicerad 2011-10-25 21:27:18 i Hälsoprodukter,

Det finns saker och ting som jag vill göra, och sedan finns det saker och ting som har ett "måste" på sig. Ibland kan de två krocka och det känns som jag har haft så en längre period nu. Saker och ting som jag vet är roliga och som är kul att göra har en del gånger fått en måste-stämpel på sig. Då är någonting väldigt fel och det är dags för en förändring! Dra ner på pyssel vill jag inte göra. Däremot krävs det en omställning i tankesättet.

Jag tror inte jag är en sådan person som kan slänga att-göra-listan och bara koppla/stressa av. Nej, jag måste bli av med dem, en sak i taget! Jag har fått lite rykte om mig att ha mer än 24 timmar på mina dygn, ibland har det kanske legat upp mot 48 timmar. Det är lyxigt! Men produktiviteten har dalat (tror det började direkt efter semestern). Igår kändes det som den kom igen. Några "måste" betades av och lite "vore kul att göra" gjordes. När jag väl gick och la mig insåg jag att jag varit igång i 20 timmar!!! Men det kändes bra och stressnivån blev låg.

jag har fått oordning i pysselsakerna här hemma och jag fick leta länge innan jag hittade alla ingredienser.

Att göra schampo är kul och relativt enkelt. Det var andra gången jag gjorde just det här receptet. Förra gången hade jag ett örtavkok men jag blev faktiskt inte så nöjd med det resultatet.

En sats med schampo räcker ganska länge! Förra satsen var i februari i år och gången innan dess april 2010.

Det är en lagom lugn kväll som ska avnjutas med en kopp indiskt te över lite papperspyssel. En till måste-sak är fixad och jag ser framför mig två möjligheter som känns mer och mer tilltalande ju mer jag tänker på dem. Stressfaktorn minskas ytterligare då jag imorgon lagt mitt sociala liv på is. Sambon ska ut på kvällen och äta med ett par kunder på besök. Jag och katterna ska ta en filmkväll i soffan. Lugnt och skönt! Precis vad jag behöver.

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2012-02-17 19:05:46

:D ja känner mig som hemma med de där flaskorna. jag har i o för sig bara gjort shampo till barnen (själv e ja schampofri ;)) men oljer o salver m.m.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela