pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Nya pulsvärmare i fleece

Publicerad 2011-10-11 15:44:13 i Sömnad,

just nu varvar jag stickningen med sömnad. Dessa fleecemuddar blev jag klar med i helgen. Jag trodde tyvärr att det skulle gå snabbare att sy muddar än att sticka men jag lade ändå ner en hel del tid på dessa.

Det som tog längst tid var att brodera fast seed beads. Jag fick använda mig av en speciell nål som passar sig bra till smyckestillverkning men inte att sy i fleece. En vanlig synål var tyvärr lite för tjock och det var bara en bråkdel av pärlorna som hade tillräckligt stora hål för att en synål skulle funka.

Även om det tog extra mycket tid och var lite omständigt tycker jag ändå det var värt det. Pärlorna syns inte på direkten men ger helt klart en finare detalj till mudden. Blomman på mitten gör att den här mudden inte är fullt så diskret som de jag gjorde sist, men man måste ju variera sig!

Jag hittade ett par kartonger här hemma som fleecemuddarna passade perfekt i! Så det blir att altra några sådana här. Tyvärr passar inte mina stickade pulsvärmare något vidare i dessa men jag hoppas Linda har lite bättre lådor som hon tänkte altra till julmarknaden. För visst vore det väl bra med en paketlösning? Snygg julklapp redan paketerad i en snygg kartong!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2011-10-11 23:25:06

Det fixar jag! :-D Kul med fler varianter på pulsvärmare!

Postat av: Linda

Publicerad 2011-10-13 22:05:57

De var jätte fina. Jag blir sugen på att göra själv men jag vill ha ett hål för tummen. Skulle fleecemuddarna sitta bra som på handleden tror du?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela