pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Hårresande Halloweenfirande

Publicerad 2011-10-30 11:24:31 i Pyssel,

Jag började tidigt att göra mig iordning igår men det tog verkligen tid! En del säger att man inte kan göra så mycket när man har väldigt långt hår men det går visst! Jag fick låna ett pulver av en kompis som var till kanonbra hjälp då jag tuperade håret! Underhåret fick verkligen en känsla av svinto... Men sedan satt håret också uppe! Kan också ha berott på en hel del extra strark hårspray...

I en leksaksaffär hittade jag vit ansiktsfärg så jag blev blek i ansiktet men framhävde ögonen med svarta och gråa nyanser. Häxnaglarna var tyvärr svåra att få att sitta kvar så de åkte av efter fotograferingen...

Det var så jag kände mig lite som Bellatrix från Harry Potter!

En häxa måste ha en katt!

En av vännerna (florist!) hade med sig en jättefin bordsdekoration!

Och även en annorlunda salladsskål! Värdinnan hade blivit inspirerad av mina ljus (fast med tre katter som sprang runt fick vi av och till hjärtat i halsgropen då svansar kom farligt nära de senare tända ljusen!)

Vi avslutar med en gruppbild på mina små spöken! De var riktigt goda! I smeten hade jag även haft i lite nougatkräm, tyckte dock inte den smaken blev så jätteframträdande.

Kommentarer

Postat av: Cindy ▲

Publicerad 2011-10-30 13:45:18

Åh, vilka cool spöken. Hur har du gjort dem? :)



// http://cindyvuong.blogg.se

Postat av: Vanja C:

Publicerad 2011-10-30 16:30:15

Vilken söt katt. c: Och otroligt söta små bakelser dom där spökena! <3 Smakade dom gott?

Postat av: Alexandra

Publicerad 2011-10-30 18:49:42

SV: Spökena var jättegoda!!! :D Chokladbollar i kombination med vit choklad är en HIT!

Postat av: LINDSHE - svart bälte i shopping! -

Publicerad 2011-11-01 10:30:04

älskar att du pysslar sååå mkt :D haha

Postat av: Anna

Publicerad 2011-11-02 12:52:16

Åhhh, gillade salladsskålen supermycket!! Den iden plockar jag med mig.



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela