pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En trådig dammsugare

Publicerad 2011-10-18 21:36:12 i Stickning,

När jag var nere i Småland i september och träffade släkten berättade min ena kusin att hon gärna skulle vilja ha sådana där söta, virkade bakverk. Jag kom att tänka på ett mönster som fanns i ett gammalt nummer av 101 idéer som jag hade hemma. Det är inget virkmönster utan detta bakverk skulle stickas. Efter lite letande i garnlådorna (jisses vad garn jag har!) hittade jag två färger som passade bra till ändamålet.

Det bruna är aviga maskor som stickas på rätsidan (räta på avigsidan). Det gröna, marsipanen, är slätstickning (dvs räta maskor på rätsidan och aviga maskor på avigsidan).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela