pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En solros runt halsen

Publicerad 2011-10-08 10:09:30 i Smycken,

En av smyckesutmaningarna hos Pyssel.net's höstcrop var att skapa ett smycke i höstens färger. Så jag satte mig med ett riktigt pillgöra och fick till slut ihop det här halsbandet:

Jag lyckades faktiskt även knyta bandet så jag kan korrigera längden på halsbandet! Det blev jag extra nöjd med. Jag använde mig av det här smycket som stomme:

Tro mig, det var inte lätt alla gånger att linda fast seed beads så de skulle sitta kvar! Jag använde mig av en tunn smyckestråd i metall och då blev det lättare att forma dem.

Jag påbörjade det här smycket hemma hos min syster och lilla Naja var snabb att erbjuda sin hjälp!

Visst är hon söt? Men vi kan diskutera hur pass hjälpsam hon var... Det där svarta runt ena tassen är det ursprungliga halsbandet till smycket. Något var jag tvungen att distrahera henne med...

Kommentarer

Postat av: Naja Bus

Publicerad 2011-10-11 21:38:31

Jag hjälper gärna till med mer pyssel eller stickning! Alla gångers... O:-)

//Naja busfia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela