pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Så gick det med min bonsai

Publicerad 2011-11-11 10:56:10 i Odling,

Kommer ni ihåg den bonsai jag gjorde för några månader sedan? Det gick inte så bra sedan...

Men jag ger inte upp! Jag ska testa igen. Kanske blev den lite för stressad av att bli nerklippt och omplanterad på en och samma gång...

Något annat som går bra är min senaste avokadoplanta!

Jag kommer inte riktigt ihåg hur gammal den här är, men det ligger nog på lite mindre än ett år. Den stortrivs i mitt ormbunkeskåp (extraljus, schysst temp och luftfuktighet på 70-90%). Idag såg jag tyvärr att det kröp ohyra på den. Jag såg inte till något på ormbunkarna, tillandsian eller de två orkidéerna så jag hoppas det är en ohyra som bara trivs på avokadon. Nu ska den få stå i karantän utanför skåpet ett tag.

Jag har faktiskt en till, som är ca 1½ år gammal. Den tycker sin placering är lite sisådär och nu...mår den inte så bra!

Även den har fått ohyra på sig. Båda skulle må bra av omplantering...

Kommentarer

Postat av: jessie

Publicerad 2011-11-12 23:02:22

ja det måste vara en äldre + att ja det finns ju vissa folk som är lediga just den tiden. =)

Du kan ju alltid efterlysa och annonsera där du bor nu om någon är intresserad va det? =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela