pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Hänglåssmycke

Publicerad 2011-11-05 08:32:38 i Smycken,

För några månader sedan frågade min mamma om jag inte kunde göra ett hänglåssmycke. Hon hade nämligen sett att det var en del som hade ett smycke hängande på sitt hänglås på gymmet och det blev betydligt mycket lättare att hålla koll på vems skåp som var ens eget!

När vi var på Syfestivalen på Elmia valde mamma ut en smyckesdel men sedan dess har jag bara suttit och stirrat på den och undrat hur jag ska gå vidare. Så här blev det till slut:

Jag blev själv väldigt förtjust i den gröna "frukten"!

Tyvärr fick jag inte till någon bra bild på vindruvsklasen i omklädningsrummet. Det var tidig morgon med knappt några andra morgonpigga träningskvinnor men hur normal känner man sig då man stor och fotar ett skåp?! (omklädningsrummet var ju självklart tomt så när som på mig då jag hade kameran framme)

Här är den i alla fall fotad hemma på balkongen (en dag ska jag ta tag i att måla om det där vattenskadade bordet!).
Det är lila pärlor som jag har sytt ihop med en smyckestråd. Det var en liten tålamodsprövning att få till det så jag blev nöjd... Jag blev riktigt nöjd med bladen, de passade riktigt bra ihop med vindruvorna!

Kommentarer

Postat av: Judith

Publicerad 2011-11-05 21:47:55

Oj, vilken fin vindruva! Jag skulle aldrig orka pilla med det men du var ju så duktig!

Hoppas du har en bra helg :)

/judith

Postat av: Stina / Sagolikt Pyssel

Publicerad 2011-11-07 08:44:38

Vilken rolig idé! Tänk vad många ställen man borde kunna smycka, som man inte tänkt på! :-D

Och vindruvsklasen förstår jag att du var nöjd med. Supersöt! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela