pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Stickcafé och pärlor

Publicerad 2011-03-15 09:26:02 i Virkat,

Uteöver städning och storkok hann jag igår även med en tur på stan. Det blev några småärenden och ett besök i en pärlbutik som har 50% då den ska stänga. Jag försöker hävda för mig själv att jag knappt sysslar med smyckestillverkning men det går ju faktiskt att köpa pärlor till mina andra hobbies! Jag plockade på mig en del pärlor som jag ska ha till stickning och charms passar ju till LO, kort och alter!

Jag träffade två vänner för en fika, och lite stickning. Det är himla kul att kombinera de två sakerna och vi kommer absolut göra det fler gånger!

Jag var väl inte så himla produktiv men jag fick gjort det tråkigaste jag vet med stickning: sy ihop ett arbete. Tyvärr hade jag glömt beskrivningen till ett annat projekt och den här blomman fick jag avsluta hemma:

Den är virkad i beige Alpacagarn med ett par pärlor som jag i omgångar förde in i arbetet.

På hemvägen begick jag ett misstag. Jag gick in på Pressbyrån! Trots mina försök att hävda att jag inte sysslar med smyckestillverkning kom jag hem med den här tidningen:

Måste bara testa att göra det där armbandet en dag! Nami är även med på ett litet hörn. Jag har märkt skillnad på dem nu när sambon är borta. Nami hänger ofta med mig då jag sitter och pysslar men nu söker även Zoofii mer uppmärksamhet än hon brukar göra. Jag trodde det var omöjligt men hon är även mer lekfull än vanligt! Det kanske låter sött men det är inte så roligt då hon attackerar mig bakifrån då jag sitter på en av köksstolarna!

Kommentarer

Postat av: Jen

Publicerad 2011-03-15 13:11:17

Ha ha! Söta kissar som ska vara med i händelsens centrum. :D Har 2 likadana här hemma. :P



Smyckestillverkning är något jag skulle vilja prova på men aldrig fått tummen ur att göra.

Kanske ska ge det ett försök nu då... :)

Postat av: Linda

Publicerad 2011-03-16 21:16:51

Skratt...man kan ändå inte låta bli att tycka det är sött. Min hoppar upp i knät och susar förbi mig under hakan och halkar på en del på bordet. Hon har nyligen börjat med det..hmpf. Hon överraskar mig hela tiden!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela