pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Boktips till scrapparen

Publicerad 2011-03-17 19:57:49 i Boktips,

Den här boken är riktigt rolig att hämta inspiration till album ur!

En dag ska jag testa att göra albumet på bokens omslag. På en mässa såg jag en kul variant av det albumet. Det var gjort som en receptbok.

Insidan bjuder på olika sätt att göra album, både till vikning och material. Detta kanske kan tilltala en del scrappande kaffedrickare?

 

Kaffefilter kostar inte så mycket och den som redan scrappar har säkert redan en hel del dekorationer att pryda det här lite udda albumet med.

 

Små papperspåsar går emellanåt att hitta till bra paketpris och de kan bli ett litet roligt minialbum.

Boken visar även inspiration på olika dörrskyltar, album gjort av kuvert, bokomslag och en kul idé på att göra ett eget CD-fodral:

Ett minialbum som jag ofta fastnade för i boken var det här:

 

Det är även det enda minialbum som jag än så länge kommit mig för att göra och hur det blev kan ni se här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela